A Christmas Carol - Charles Dickens

 
Titel: A Christmas Carol
Författare: Charles Dickens
Språk: Engelska
Sidantal: 129
Förlag: Penguin Books
Format: Inbunden
Utgiven: 2014 (original 1843)
Handling: "A Christmas Carol has had an enduring influence on the way we think about the traditions of Christmas ever since it was first published in December 1843. Dickens' story of solitary miser Ebenezer Scrooge, who is taught the true meaning of Christmas by the three ghosts of Christmas past, present and future, has been adapted into countless film and stage versions and is today the most famous and loved of all Christmas tales."
 
Trots att detta är en riktigt välkänd klassiker var den rätt så obekant för mig. Jag är ju vanligtvis ingen klassiker-fantast, men nu kan jag säga att jag läst en bok av självaste Charles Dickens. Jag har så blandade känslor för denna berättelse! Språket var ibland svårläst, det växlade mellan julmysigt och kusligheter. Budskapet är så himla fint, jag gillade Scrooge redan från början. I slutet när han blir så otroligt glad så smittar det totalt av sig på mig. Vi alla borde stanna upp och tänka efter hur vi lever våra liv ibland, skulle inte vi också göra andra val om vi skulle få se oss genom andras ögon eller att se framtiden?
 
Betyg:



Kategori: Bokrecensioner |
Taggar:
a christmas carol, charles dickens, christmasbooks, christmasreads, penguin christmas classics, Bokrecensioner
| Permalink
Kommentarer (0)



Kommentera här: