Nemi vol. 11 - Lise Myhre

 
Titel: Nemi, del 11: Trettio tusen varulvar
Författare: Lise Myhre
Språk: Svenska
Sidantal: 158
Förlag: Kartago förlag
Format: Häftad
Utgiven: 2015
Handling: "Nemis segertåg i Sverige fortsätter, här är den 11:e boken. ´Nemis skapare Lise Myhre är den mest populära norska serietecknaren i Sverige! Hennes serie kretsar kring Nemi Montoya, den svartklädda gothtjejen som är lika cynisk som romantiskt. Men samtidigt tar bästa kompisen och motpolen till Nemi, nästan över serien ibland. Och sedan något år finns även den långhårige svartrockaren och   pojkvännen Grimm med. Nemi publiceras regelbundet i Dagens Nyheter, Göteborgs-Posten och Sydsvenskan. I senaste boken pyntar Nemi inför sitt Sabbathsår och irriterar sig på folk som inte kan bete sig på internet samtidigt som hon alltid hittar en alldeles lysande anledning till varför hon och Grimm ska välja en romantisk film istället för en skräckfilm."
 
Kanske min mest efterlängtade bok detta år, som mamma var snäll och gav mig i julklapp! Det finns få saker som får mig på så gott humör som Nemi-läsning. Jag har alla samlingsalbum som utkommit och har läst om dem flera gånger. När man kan skratta högt åt serier, då vet man att det är bra. Efter att känt Nemi Montoya i sisådär10 år så blir man helt klart fäst vid henne. Skulle huset börja brinna och jag bara hann riva ut några böcker från bokhyllan skulle det nog vara dessa. Nu hoppas jag att del 12 inte dröjer för många år.
 
Nemi hade annars en bra poäng angående toapapper. "Varför är det alltid det pinsammaste som finns om man har toapapper under skon? Det är ju inte som om man först haft det i rumpan och sen släpar runt det på golvet." Tycker det var bra konstaterat, haha!
 
Betyg:



Kommentera här: