Nyårslöftestaggen


Nytt år på kommande, därmed lite nya löften. Brukar inte nyårslöften vara till för att brytas? Nej, jag skall nog försöka hålla mina löften i år. Det där med att träna och bara äta nyttigt har jag slutat tro på redan. Lite boklöften är däremot lättare att hålla. Nyår är på något vis lite hälsosamt, det är som att starta om. En aning iallafall. Varje år tänker jag att jag ska skriva dagbok, men varje år misslyckas jag efter typ januari. 

1. En klassiker jag lovar att läsa
The life and adventures of Santa Claus, för jag hann inte läsa den till denna jul.

 
2. En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta
Marissa Meyers The Lunar Chronicles. Väntar på att Winter ska utkomma från samma förlag som jag har köpt de andra böckerna.
 
 
3. En bokserie jag lovar att påbörja
Hungergames av Suzanne Collins. Det har jag skjutit upp för länge.

 
4. En författare (som jag inte läst tidigare) jag lovar att läsa något av
Lauren DeStefano, jag är så nyfiken på The Chemical Garden-serien.

 
5. En bok jag lovar att läsa om
Jag är sämst på att läsa om böcker! Jag vågar inte lova.

6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska
Historiska romaner. 

7. Ett seriealbum jag lovar att läsa
The October Faction, volume 2. 

8. En novell jag lovar att läsa
Gillian Flynns novell En sån som du.

 
9. En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa
Made you av av Fransesca Zappa.

 
10. En länge ägd oläst bok jag lovar att läsa
Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren

 

11. En debut jag lovar att läsa
Nej det står helt still tyvärr.

12. En bok eller bokserie (som jag tidigare gett upp/dömt ut) jag lovar att ge en ny chans
The Selection av Kiera Cass. Läste första tre böckerna men hittade för mycket fel...
 
 
13. Tagga några andra!
Alla som inte gjort denna tag ännu!

Kommentarer:


Vargnatts bokhylla:

Made you up finns på min önskelista på adlibris :)

Svar: Den verkar så tusans intressant :) hoppeligen är den bra.
Sandra

skriven


Bokprinsessorna:

Chemical Garden serien är riktigt bra men gör inte som jag och läs bok 1 och 2 med 2 års mellanrum så är du snäll xD Båda väldigt bra men tog ett tag att minnas vilka alla var :P

Svar: Man ska absolut inte vänta för länge när man läser böcker som har fortsättningar :D man hinner glömma
Sandra

skriven



Kommentera här: