Top Ten Tuesday: Top Ten Books I've Read So Far In 2015

 
Top Ten Tuesday är här igen, med ett tema jag redan skrivit om en gång tidigare, men som ju redan har hunnit ändra under denna fantastiska läsmånad jag haft nu i juni. Flera fempoängare! Denna vecka listar vi alltså: Top Ten Books I've Read So Far In 2015. Jag listar dem inte någon numrerisk ordning.
 
1. Cinder av Marissa Meyer
2. Divergent av Veronica Roth
3. Kvinnan i svart av Susan Hill
4. Den ökända historien om Frankie-Landau Banks av E. Lockhart
5. Istvillingar av S.K. Tremayne
6. Fangirl av Rainbow Rowell
7. Legend av Marie Lu
8. Den unga eliten av Marie Lu
9. Farlig förmåga av Jessica Spotswood
10. Nattfilm av Marisha Pessl
 
Listan ändras och ändras, men för tillfället skulle jag tro att den ser ut sådär.

Kommentarer:


Monika:

Cinder kommer jag nog att läsa i augusti/september. Kvinnan i svart funderar jag på att läsa i höst, om jag har skräcktema, och nu är jag väldigt glad för att jag precis köpt Nattfilm :)

Svar: Det låter som en bra plan! Och Kvinnan i svart passar bäst på hösten.
Sandra

skriven


Lottens bokblogg:

Här var det många jag läst i alla fall:-) Cinder hamnade högt på min lista det år jag läste den! Lockharts bok är jag nyfiken på efter We Were Liars!

Svar: Den ska du inte missa alltså!
Sandra

skriven


Ewelina:

Cinder är också en av mina favoriter! Fangirl och Den ökända historien om Frankie... hoppas jag att jag hinner läsa nu i sommar :)

Svar: Det MÅSTE du!
Sandra

skriven


Johanna:

Har inte läst några böcker här så nu fick jag många tips :)

Svar: Ojoj då måste du ta någon av dem snaaart!
Sandra

skriven


Maddes bokblogg:

Ser att Nattfilm är med på många listor inklusive min egen!

Svar: Den var brilijant!
Sandra

skriven


Lena:

PÅ din lista var det några som jag läst och gillat och några som jag vill läsa. Den unga eliten vlir nog redan denna månaden.

Svar: Det låter bra :)
Sandra

skriven



Kommentera här: