Tematrio: Påsk


Det var några veckor sedan jag gjorde en tematrio så nu tycker jag det var dags. Trion denna vecka låter såhär: "Häxor? Godis? Deckare? Påskens händelser i Jerusalem? Något annat påskigt? I år är Påsktrion helt valfri, berätta om tre filmer, böcker, godissorter, traditioner ni på något sätt förknippar med påsken!" Det passar perfekt eftersom jag älskar påsken. Ja, alla högtider faktiskt. Jag tycker man ska fira så mycket här i livet som man kan, det blir mycket roligare!
 
1. Hop, en riktigt bra film med påsktema!

 
2. Visst är Lotta en glad unge av Astrid Lindgren. Lottas syskon vill inte vara påskkärringar längre, men Lotta ordnar en trevlig överraskning i trädgården istället. Tycker både om boken och filmen!

 
3. Kinderägg. Seriöst, det finns ju inget godare än all sorts kinderchoklad? På påsken är kinderägg ett måste helt enkelt.


Kommentarer:


Hanneles bokparadis:

Kinderägg är inte gott men kul :)

Svar: Inte gott?! haha. Ja, kul är de ju iaf :)
Sandra

skriven


Mia Eggimann:

Den dag man får böcker i kinderägg ska jag köpa ett, jag såg ett jättestort på Rusta kanske var den en bok däri.

Svar: Kinderbookegg! Genious! :D
Sandra

skriven


Bakbokmat:

Kinderchoklad är så gott! Får nog bli ett sådant för mig i påsk.

Svar: Man äter bara upp dem så fooort.. :D
Sandra

skriven


Boklysten:

Kul att du gillar påsken så mycket!

Svar: Påsk, jul, halloween, midsommar.. allt ;)
Sandra

skriven


anettesbokboble:

Hos meg er det påskemarsipan, påskefrokost med kokte egg og en god bok som gjelder :)

Svar: Åh det låter jättebra :)
Sandra

skriven


Robert W:

Kinderägg var längesen! Får kanske köpa några.

Svar: Absoluuuut :D
Sandra

skriven


A ROOM OF MY OWN:

men Kindereggen var roligare förr. de där små figurerna man skruvar ihop kvar fiffigare. men de finns alltid i våra påskägg också

Svar: Får man inga skruva-ihop-grejer mera? :O
Sandra

skriven


Ugglanoboken:

Filmen Hop ser mysig ut! :-)

Svar: Den är :)
Sandra

skriven


Sanna:

Det är väl som att svära i kyrkan, men Lotta på bråkmakargatan har jag aldrig gillat. Inte heller Madicken. Förlåt, Astrid.

Svar:
Sandra

skriven


Maria:

Jag gillar också påsken. Hop skulle jag vilja se, jag tycker om animerad film.

Svar: Då gillar du nog denna!
Sandra

skriven


Johanna:

Håller med om att det blir roligare ju mer man firar här i livet :)

Svar: Absolut :) många är jättenegativa och tycker allt firas är "onödigt", men man måste ju pigga upp vardagen lite tycker jag
Sandra

skriven


Monika:

Kinderägg har jag nog aldrig köpt, men jag vet att jag haft mycket nöje med mojängerna som varit i dem :)

skriven


Åsa:

Kinderägg verkar ha blivit populärt att vidareutveckla numera som en ingrediens i recept, typ fyllda med något ätbart (sött naturligtvis).
Påsken gillas! :)

Svar: Låter smarrigt :D
Sandra

skriven


Helen:

Filmen Hop låter som en charmig film! Och kinderägg var väldigt länge sedan jag åt ett sådant! Kanske får köpa ett nu till påsk!

Svar: Absolut!! :D
Sandra

skriven



Kommentera här: