Mysteriet på Hester Hill - Kristina Ohlsson


Titel: 
Mysteriet på Hester Hill
Författare: Kristina Ohlsson
Språk: Svenska
Sidantal: 220
Förlag: Lilla Piratförlaget
Format: Inbunden
Utgiven: 2015
Handling: "Meg och Frank ska tillbringa några sommarveckor hos farbror Eliot och Carl på Hester Hill. Så fort de kommer fram till det stora huset börjar det hända märkliga saker.

Vad är det för barn som Meg hör gråta på natten? Vem är flickan med flätan som väntar på den övergivna tågstationen? Och vad var det för olycka som hotade att förstöra både Hester Hill och hela byn?"
 
Ett spontanköp i den lokala bokhandeln, det händer då inte ofta nuförtiden må jag säga. Utbudet där är långt ifrån det jag söker. Men denna bok kom jag hem med efter en tråkig dag på stan. Efter allt julmysigt och fluffigt och puffigt så behövde jag ruskas upp lite, men inte för mycket, så där av en mysteriebok för 9-12 åringar. Ett gammalt hus och spöken var precis vad jag behövde. Tyvärr var boken allt för förutsägbar. Jag undrar om jag skulle gillat den mera när jag va yngre, svårt att säga. Författaren gav mig inga oväntade svängar, inga överraskningar, ingenting som jag inte kunde förutse. Jag gillar alla element i boken, bara författaren inte skulle serverat historien färdig. Då kunde det ha blivit en riktigt otäck historia.Jag blev inte ens rädd. Däremot blev jag lite rädd när jag tidigare på hösten läste De tysta stegen bakom som också är för målgruppen 9-12 år. Mysteriet på Hester Hill var lite mera en mysteriebok, än en spökhistoria.
 
Omslaget var väldigt passande och boken hade ett band som man kunde använda som bokmärke. Varför har inte flera böcker det? En trevlig touch.
 
Betyg:



Kommentera här: