Summer Readin' Tag

Jag snodde denna tag från Nelly på Nellons bokblogg:
 
SOL - En bok som gjorde dig alldeles varm inombords.

 
Det var någonting med denna bok som var så himla fint. Rowells språk i en blandning av tonårsförälskelse.

GLASS - En bok som börjar bra men som sedan smälter och blir lite för jobbig att hantera.

 
Varför faller inte jag för Rick Riordans böcker, när alla andra verkar göra det? Jag vill verkligen tycka om dom. Det började faktiskt väldigt bra, men sedan tyckte jag allt blev för rörigt, jag kunde liksom inte visualisera alla dessa gudar och världar..så jag gav upp efter halva boken.
 
KALL DRYCK - En bok som blev något nytt och uppfriskande för dig.
 
 
Jag brukar inte gilla zombies, monster och sånt, så denna graphic novel överraskade mig verkligen. Tyckte det var både spännande och otroligt snyggt illustrerat.
 
SKUGGA - En rolig bok med en seriös underton.
 
 
Finding Audrey är nog något av det första som Kinsella skriver som har en seriös underton tror jag. Jag tyckte boken var intressant, rolig på sina ställen och lättläst, trots att boken handlar om social fobi.

UTLANDSSEMESTER - En bok som utspelar sig i ett annat land än Sverige.

 
En av de bästa böckerna jag läste förra året! Den utspelar sig i Skottland ute på en fyr. Man kunde nästan känna dimman då man läste.

HAVET - En stor bok som du var rädd att påbörja men som du sedan älskade ändå.
 
 
Jag var rädd att påbörja Nattfilm då den var en väldigt tjock bok, samt ganska hypead. Men den gjorde mig inte besviken.

SOMMARREGN - En bok som gjorde dig ledsen.

 
Jag är inte en sådan person som lätt börjar gråta av böcker, men Allegiants slut...Där var faktiskt en tår synlig.

FÅGELKVITTER - En bok som var så mysig att du skulle kunna läsa från den varje morgon innan du stiger upp ur sängen.

 
Nu låter det lite knäppt att en deckare är det mysigaste jag vet, men det är ju byn Three Pines som är det mysiga. Denna utspelade sig dessutom på hösten, som är min favoritårstid. Annars så är Mumin-böckerna mina favorit mysböcker.
 
UTEBIO - En bok-till-filmadaption som du ser fram emot att se i sommar.
 
 
Jag är mest nyfiken på hur filmen kommer vara i jämförelse med boken. Jag gav Gone girl 5/5 och filmen var en svag trea. Filmerna är sällan bättre.
 
SOMMARMINNEN - Den bästa boken du läste förra sommaren.
 
 
Jag läste flera fullpoängare förra sommaren, men denna tyckte jag så mycket om. Jag kan inte ens förklara varför. Den var bara så bra!
 
Gör denna tag ni också!

Kommentarer:


anna:

Vilken rolig tagg. vad synd att du inte gillar Riordans böcker, själv älskar jag han. Kram

Svar: Jag är själv så frustrerad varför jag inte kan gilla dom :(
Sandra

skriven


Anonym:

Det är ju Pia på bookrelated som gjort denna tagg, inte nelly!

Svar: Hej Anonym!Jag skrev aldrig att Nelly gjort den ursprungligen, jag skrev att jag tog den av henne. Hon i sin tur hade blivit taggad. Det är väl så taggar fungerar? Man behöver inte heller vara anonym om man har något att anmärka. ;)
Sandra

skriven



Kommentera här: