Fall into fantasy read-a-thon 2017 TBR!

 
Min allra första red-a-thon! Fall into fantasy ordnas av Liza på I regnet och pågår från fredag 20.10 kl. 8 till lördagen 28.10 kl. 23.59. Jag råkar ha semester några av dessa dagar, så detta är ett perfekt tillfälle. Temat är verklighetsflykt och så här ser min TBR ut för veckan:
 
 
Supertaggad för dessa böcker!
 

Begrav dina döda
av Louise Penny är den sjätte delen i hennes deckarserie om kommissarie Armand Gamache. Utspelar sig i Kanada, supermysig och kan jämföras med Agatha Chrisite och Hercule Poirot. Stor del av serien handlar om byn Three Pines och dess invånare. En verklighetsflykt för mig eftersom jag vill flytta dit varje gång jag läser Pennys böcker. Vanligtvis är jag inte det största fanet av deckare, men dessa har något riktigt speciellt. De är på något sätt lite gammaldags eleganta, stillsamma men ändå spännande.
 

Sagan om Smeden och stjärnan
av J.R.R. Tolkein är en av Tolkiens kanske lite mer okända böcker? Eller kanske den bara var ny för mig, eftersom Sagan om ringen-världens böcker brukar vara i främsta rummet när man pratar om Tolkien. Denna hittade jag på loppis för 1 €, skall bli mycket intressant sagoläsning.
 

Pest och kolera - historiens värsta farsoter
av Nina & Magnus Västerbro och Johan Egerkrans. "Verklighetsflykt" till historiens värsta farsoter, åh vad jag längtar dit! Nej, jag skojar, men på något sätt ville jag ha med denna eftersom Johan Egerkrans illustrerat Nordiska Väsen och Nordiska Gudar, och nu tycker jag hans illustrationer ropar "fantasy" för mig. Jättefin bok som kommer lära mig lite historia.
 

Poppy Pym och faraos förbannelse
av Laura Wood är ett recensionexemplar jag fått för ganska länge sedan av underbara förlaget Modernista, men som jag konstant skjutit upp av en eller annan orsak. Känner att nu vill jag prioritera den. Verkar riktigt bra!

Even the darkest stars
av Heather Fawcett var månades bok i senaste Fairyloot-boxen som jag fick av min sambo till födelsedagen. Tycker boxen var super och boken ser jättefin ut. Handlingen har jag inte riktigt pejl på just nu, det jag vet är att det är snöiga berg och fantasy. Omslaget är amazing.
 
 
Den sovande och sländan av Neil Gaiman och Chris Riddell är en re-telling på Törnrosa, om jag förstått det rätt, med fina illustrationer med gulddetaljer. Tycker denna passade perfekt in i read-a-thonen.
 
Det var alla böcker det. Återstår att se vad man hinner med, men dessa böcker kommer jag välja ifrån. Längtar att få se alla er andras (20+ stycken som skall vara med?) TBR-högar!
 
 



Kategori: Read-a-thon |
Taggar:
TBR, fall into fantasy, fall into fantasy 2017, fantasy TBR, read-a-thon, read-a-thon 2017, Read-a-thon
| Permalink
Kommentarer (2)

Kommentarer:


Liza:

Åh Gaimans bok verkar ju så bra efter allt jag hört ! Och som du säger passar den perfekt till läsaloten :D

skriven


Vargnatts bokhylla:

Aldrig hört talas om den Tolkien boken så ska bli spännande att se vad du har att säga om den sen :D

skriven



Kommentera här: