Anything but books - tag

Denna tag snodde jag från Vargnatts bokhylla, se hennes svar här.
 
1. Name a cartoon that you love.
Mumin. Får mig att känna mig som hemma!

2. What is your favorite song right now?
Svårt att välja en, men en av de låtar jag nyligen fastnat för. Hit play!
 
3. What could you do for hours (that isn't reading)?
Måla, spela brädspel och lyssna på musik.

4. What is something you love to do that your followers would be surprised by?
Lösa korsord. Men det är kanske inte såå överraskande.

5. What is your favorite unnecessarily specific thing to learn about?
Rymden och husmarknaden.

6. What is something unusual you know how to do?
Sticka tungan upp till näsan, räknas det?! (erkänn, ni provar just nu). Inga större meriter där inte.

7. Name something you’ve made in the last year (and show us, if you can)
Jag slipade och målade om en sekretär. Har alltid älskat sekretärer! Min är ganska liten, men ju fler lådor och konstiga gömmor destu bättre.

8. What is your most recent personal project?
Mina dikter. Jag började skriva i höstas och har fått nedplitat kring 70 stycken. Utmaningen är att våga skriva fast man inte är helt nöjd och inte bli för självkritisk. Då kör man fast.

9. Tell us something you think about often (maybe while staring out of windows)
Ganska ofta hittar jag på någon knasig historia eller funderar på några bra ord till mina diktförsök. Sedan funderar jag ofta på framtiden, saker man drömmer om och hoppas att ska hända.

10. Give us something thats your favorite, but make it something oddly specific,
not like your favorite food, but like your favorite food when you’ve been studying
for hours and forgot to eat. Or, you know, something like that.
Min favoritmusik när jag målar: Tori Amos. Det hjälper alltid min inspiration!

Kommentarer:


Vargnatts bokhylla:

Korsord gillar jag också att lösa! :) Vad kul att du börjat skriva dikter!

skriven



Kommentera här: