Ge mig Ivy Pockets huvud på ett fat - Caleb Krisp


 
Titel: Ge mig Ivy Pockets huvud på ett fat
Författare: Caleb Krisp
Språk: Svenska
Förlag: Modernista
Sidantal: 410
Format: Inbunden
ISBN: 9789177811985
Utgiven: 2018
Handling: "Ända sedan Ivy Pocket råkade bli ägare till den magiska Klockdiamanten har hon jagats, lurats, kidnappats, spärrats in och hamnat i klorna på ett par alldeles förfärligt olämpliga adoptivföräldrar.
Tack och lov att Ivy är en sån som alltid landar på fötterna för nu måste hon använda all sin slughet och slutledningsförmåga till att rädda sin bästa vän Rebecca som hålls inspärrad i en skrämmande parallellvärld.
Ge mig Ivy Pockets huvud på ett fat är den sista delen i Caleb Krips festliga och spännande succétrilogi om den lika hopplösa som härliga tjänsteflickan Ivy Pocket. Med sina uttrycksfulla illustrationer av Barbara Cantini är det här oemotståndlig läsning för barn från nio år och uppåt."
 
Tredje och sista delen in den underbara serien om Ivy Pocket! Vi får än en gång följa Pocket på ett spännande äventyr, upplösningen med Klockdiamanten och Rebecca som finns i Prospa, en parallell värld där allting är annorlunda.

Illustrationerna är fantastiska (som vanligt!) och berättelsen är spännande. Ivy Pocket är en karaktär du aldrig glömmer. Hon är så himla rolig, jag fnissade högt flera gånger. Hennes sarkasm och ärlighet underhåller läsaren vid varje kapitel.
 
Vid ett skede blev det lite väl mycket action och jag hade fullt upp att hålla reda på karaktärer, världar och plot-twists. För de yngra läsarna kanske det kan bli för svårt (eller så har jag bara för gammalt huvud), men överlag passar denna bok för vilka åldrar som helst.
 
Jag kommer garanterat läsa om denna trilogi och den står på paradplats hemma i bokhyllan. Middle-gradeböcker när de är som bäst!
Tack Modernista för recensionsexemplaret!
 
Tidigare läst av författaren:
 
Finns på Adlibris eller Bokus.
Betyg:




Kommentera här: