Sabrina the teenage witch - the magic within (seriealbum)

 
Titel: Sabrina the teenage witch - the magic within (seriealbum)
Skapad av: Tania del Rio
Förlag: Archie comics
Sidantal: 256
Utgiven: 2013
Handling: "Sabrina Spellman is your average teenager by day, attending Greendale High where her major crush, Harvey, plays for the school basketball team. But by night, Sabrina enters the Magical Realm, where she hones her witchcraft and attends Charm School with the handsome and mysterious Shinji.

Start from the very beginning as Sabrina deals with her two eccentric aunts and her conflicting lives in the Mortal and Magic Realms . . . and stumbles into the beginnings of a plot that will reshape the magical world at its foundation!
"

Jag har inte läst seriealbum på evigheter, bara Nemi böckerna ungefär 10 gånger om, haha. Så jag kände att det var hög tid att testa något nytt! Tips om denna fick jag av Nelly på nellonsbokblogg och den var riktigt bra. Det är första gången jag läser serier i manga-stil, i början tyckte jag det var stökigt men sedan kom man snabbt in i hur man skulle läsa. 
 
Sabrinas triangeldrama med Harvey och Shinji är en gnutta irriterande eftersom ingen av dem verkar kunna bestämma sig. Men i övrigt är det riktigt underhållande och den pratande katten Salem är så himla rolig. Lättsamt och feel-good, det passade mig utmärkt som helgläsning. Jag vill nog läsa bok 2 också, den får hoppa på i nästa bokbeställning (som inte ska bli för snart har jag lovat mig själv, vänta till bokrean...).
 
Betyg:



Kommentera här: