Afternoon tea at the Sunflower Café - Milly Johnson

 
Titel: Afternoon tea at the Sunflower Café
Författare: Milly Johnson
Språk: Engelska
Sidantal: 513
Förlag: Simon & Schuster UK
Format: Häftad
Utgiven: juni 2015
Handling: "Her marriage is all washed up. It's time for a clean start.
Connie Diamond has always been her husband Jimmy's 'best girl' - or so she thought. But then she discovers that he's been playing away for the past twenty-four years, and that the chocolates she believed he bought her as a sign of his love were just a cover-up, and she is determined to get revenge.
Along with Della Frostick, Jimmy's right-hand woman at his cleaning firm, Diamond Shine, Connie decides to destroy Jimmy's life from the inside. Together they will set up a rival business called Lady Muck, and along with the cleaning ladies who meet at the Sunflower Café they'll make him wish he had never so much as looked at another woman.
Then Connie meets the charming Brandon Locke, a master chocolatier, whose kind chocolate-brown eyes start to melt her soul. Can the ladies of the Sunflower Café help Connie scrub away the hurt? And can Brandon cure her affliction and make her smile again?"

Det är den tredje boken av Milly Johnson som jag läst, och jag står fast vid att hon är en av de duktigaste på att skriva verklighetstrogna karaktärer. Boken kretsar kring tre olika kvinnor, Connie, Cheryl och Della. Det de tre kvinnorna har gemensamt är Jimmy Diamond. Cheryl jobbar som städerska på hans städfirma, Della jobbar i kontoret med Jimmy och Connie är Jimmys fru. Della får nys om att Jimmy bedrar Connie och besluter sig för att berätta för henne, trots att de inte känner varandra. Connie bestämmer sig för en hämnd om Jimmy sent ska glömma; hon öppnar en egen konkurrerande städfirma kallat Lady Muck. Della bestämmer sig för att hjälpa till och saboterar Jimmys företag inifrån.

Det var inte den bästa jag läst av Johnson, jag tyckte boken kretsade lite för mycket på jobbet/företagen och boken var kanske onödigt lång med sina +500 sidor. Men jag tycker ändå det var en mycket trevlig bok och jag blev väldigt involverad i deras liv. Titeln sa inte så mycket om boken, originaltiteln var faktiskt "The woman who gave up chocolate", som skulle passat mycket bättre. Jimmy köpte nämligen choklad åt Connie på alla hans affärsresor. Ja, förutom att han aldrig var på riktiga affärsresor och att det var hans assistent Della som köpte dem. Efter det ville inte Connie ens komma i närheten av choklad. Tills hon träffar en fruktansvärt söt konditor som lagar choklad..
 
Jag tycker om de engelska inslagen i hennes böcker, jag lär mig verkligen nya intryck. Till exempel hade jag helt glömt att engelsmännen säger "the pictures" istället för "the cinema". Jag märker att jag ofta läser "i huvudet" med brittisk accent. Tidigare läst av Milly Johnson är A winter flame och A spring affair.
 
Betyg:



Kommentera här: