The October Faction - Steve Niles, Damien Worm

Titel: The October Faction
Författare: Steve Niles, Damien Worm
Språk: Engelska
Sidantal: 152
Serie: October Faction #1
Förlag: Idea Design Works
Format: Häftad
Utgiven: 2015
Handling: "The October Faction details the adventures of retired monster-hunter Frederick Allan and his family...which include a thrill-killer, a witch, and a warlock. Because sometimes crazy is the glue that binds a family together. It collects the first six issues."
 
Jag fick nys om denna skönhet hos Sagan om sagorna och kände genast att jag måste ha denna! Mamma var en snäll filur och köpte den till min födelsedag, men hon såg lite förskräckt ut när hon gav den, tror bestämt hon bläddrat i den själv före hon slått in den. För ja, den är ju faktiskt lite creepy, men så bra.
Denna bok är en samling av de sex första tidningarna "The October Faction", som handlar om en lite speciell familj. Pappa Frederick har slutat jaga monster, men ödet vill inte riktigt samma sak. Hans fru Dolores väcker upp ett elakt monster från deras förråd och plötsligt är hela familjen i "fara". Måste skriva fara med citattecken, då dessa kick-ass karaktärer verka klara vasomhelst.
 
Illustrationerna är helt otroliga, inte alls prydligt tecknade, vilket ger ett mera slitet uttryck. Lite småblodiga. Gillar ni horror och graphic novels så ska ni plocka upp denna! I början hade jag lite svårt att komma in i handlingen, då det är mycket nytt, men nu känner man sig riktigt bekant med allihop. Jag kommer att köpa samlingsvolym 2.
           
           

Betyg:



Kommentera här: