One of us is lying - Karen M. McManus

 
Titel: One of us is lying
Författare: Karen M. McManus
Språk: Engelska
Sidantal: 368
Förlag: Delacorte Press
Utgiven: 2017
Handling: "Pay close attention and you might solve this.
On Monday afternoon, five students at Bayview High walk into detention.
Bronwyn, the brain, is Yale-bound and never breaks a rule.
Addy, the beauty, is the picture-perfect homecoming princess.
Nate, the criminal, is already on probation for dealing.
Cooper, the athlete, is the all-star baseball pitcher.
And Simon, the outcast, is the creator of Bayview High’s notorious gossip app.

Only, Simon never makes it out of that classroom. Before the end of detention Simon's dead. And according to investigators, his death wasn’t an accident. On Monday, he died. But on Tuesday, he’d planned to post juicy reveals about all four of his high-profile classmates, which makes all four of them suspects in his murder. Or are they the perfect patsies for a killer who’s still on the loose?

Everyone has secrets, right? What really matters is how far you would go to protect them."
 
Visst låter handling så himla intressant? "Pretty little liars" möter "The Breakfast Club" sägs vara en bra beskrivning av boken. Några helt olika personer blir misstänkta för ett mord, exakt samma personer som dagen efter skulle ha fått riktigt smutsigt skvaller skrivet om dem i skolans värsta "skvallerapp", upprätthållen av Simon som på måndagen blir mördad. Alla har ett motiv, men vem gjorde det? Konstiga, konstiga sammanträffanden.

Den lättläst YA-deckare skulle jag väl kalla det. Persongallerierna funkar, man får turvist läsa om dem i deras egna kapitel. Slutet kunde jag bannemig inte gissa mig till, hur jag än vred på det. Tyckte ploten föll lite platt, men boken underhöll mig tillräckligt bra ändå. Jag kunde inte riktigt fördjupa mig i boken, läsningen blev lite på ytan. Överlag har jag alltid gillat böcker i skolmiljö, så en amerikansk highschool-miljö kändes ganska mysig.
 
Finns på Bokus och Adlibris.

Betyg:

Kommentarer:


Lillemmish- mode - inspo :

ha en underbar dag =)

kramizzz

Svar: Tack detsamma!! :)
Sandra

skriven


Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Låter spännande, tack för tipset! :)

skriven


Emma:

Den här har jag velat läsa ända sen jag fick höra talas om den för första gången. Handlingen låter minst sagt spännande...

skriven



Kommentera här: