The princess saves herself in this one - Amanda Lovelace

 
Titel: The princess saves herself in this one
Författare: Amanda Lovelace
Språk: Engelska
Sidantal: 199
Förlag: Andrew McMeel publishing
Utgiven: 2017
Handling: "From Amanda Lovelace, a poetry collection in four parts: the princess, the damsel, the queen, and you. The first three sections piece together the life of the author while the final section serves as a note to the reader. This moving book explores love, loss, grief, healing, empowerment, and inspiration."
 
Är det bara jag som känner att poesi är hett just nu? Och ni som tänker att poesi inte är något för er, tänk om. Glöm alla dammiga, torra dikter man läste på skolbänken. "Ny poesi" är verkligen trevligt att läsa. Kortfattat men to the point. Man kan definitivt känna av den röda tråden som författaren gjort, poesi i rätt ordning känns som en berättelse.
Vissa sidor kanske kändes dock en aning för uppdelade, det blir ju inte en dikt bara för att man slår ett enterslag mellan varje ord. Jag tyckte bättre om "Milk and honey" av Rupi Kaur, som är den andra storsäljaren inom poesi just nu, men absolut var denna också en fin läsupplevelse. Jag markerade mina favoriter medan jag läste med små post-its, så jag alltid snabbt kan läsa dem igen. Behöver mera poesi i mitt liv!
Finns på Bokus och Adlibris.
Betyg:

Kommentarer:


Vargnatts bokhylla:

Vad kul att du gillade Kaurs bättre medan jag fastnade lite extra för den här :)

Svar: De hade båda riktigt bra material!
Sandra

skriven



Kommentera här: