Julen är räddad - Matt Haig

 
Titel: Julen är räddad
Författare: Matt Haig
Språk: Svenska
Serie: Christmas #2
Förlag: Alfabeta
Sidantal: 332
Format: Inbunden
ISBN: 9789150119299
Utgiven: 2017
Handling: "Högt upp under takåsarna i ett smutsigt London bor Amelia med sin sjuka mamma. De jobbar som skorstensfejare, men på sistone har hennes mamma blivit allt svagare. När julen närmar sig har Amelia bara en enda önskan - att hennes mamma ska bli frisk igen. Så hon skriver ett brev till Jultomten.

Men han har fullt upp med arga troll och upprörda alver. Tänk om Jultomten tvingas ställa in julen helt? Nej, julen måste räddas till varje pris och det finns bara en som kan hjälpa honom..."

Julläsningen pågår för fullt! Efter att jag läst "Jakten på julen" blev jag så taggad på att läsa följande bok att jag plockade upp den direkt efter. I föregående bok fick man läsa ett kort stycke om Amelia Wishart, som nu blir en av bokens huvudkaraktärer i "Julen är räddad". Amelia råkar ut för en massa tråkigheter i sitt liv, och hennes hopp och tro på julen minskar. Utan tron finns ingen julmagi, och utan julmagi finns ingen jultomte som kan dela klappar till alla barn.
 
Jultomten har sina händer fulla i Alvhem, där ett trolluppror orsakar förödelse och skjuter upp hans planer på julklappsutdelning. Ytterligare ett år går och nu måste verkligen tomten hinna iväg, annars finns risken att all julmagi försvinner. Jultomten och Amelia behöver varandra och vägen dit är full av äventyr.
 
Utformingen på böckerna i denna serie är så fina. Illustrationerna gör läsningen roligare. "Julen är räddad" har dock inte riktigt samma julkänsla som första boken och vissa händelser blev röriga och osammanhängande. Jag hade önskat lite mera stämning och lite mindre äventyr ibland. Trots det tyckte jag om att läsa vidare och ser framemot tredje delen.
 
TIdigare läst av författaren:
 
Finns på Adlbris och Bokus.
 
Betyg:

Kommentarer:


בניית אתרים לעסקים:

Look at ought to have a contact page. Websites ranging in size and sophistication at a local restaurant to the Fortune 500
company, have contact pages. Within current startup I've seen a number of
requests… through the pizza delivery guy
letting us know he was at the cab end door to potential investors
looking to communicate with this management team.


When you find yourself setting the contact page (and finding the traffic
volume of the local restaurant) you will possibly not want to think about how
to take care of your contact requests when site traffic increases.
But you should.

Contemplate putting together automation that alerts support, sales and other stakeholders
within your company when an e-mail request comes through.
You could make a dropdown field in a form for different types of contact requests.
You are able to set up logic in most marketing automation platforms
that sends email alerts to the appropriate resource within your startup based upon which kind of request the
viewer selects.

I used to be buried with contact requests once we launched
beta. Becoming a cloud-based product I saw many product support requests.
And then we mapped form submissions on our contact page to build support tickets in Zendesk.


You should also build redundancies so contact requests (important ones!) don't get lost in one
particular recipient's inbox. It is possible to alert multiple recipients, create reminder emails,
or trigger automatic replies to get hold of requests with information that may solve their problem.

This is all a piece of cake to put together with all-in-one marketing platforms like HubSpot.

skriven


תיקון מזגנים בפתח תקווה:

I have visited your website repeatedly, and found
it to be very informative

skriven



Kommentera här: