Veckans topplista - v. 26 2018 - Böcker som utspelar sig på sommaren

Det var ett tag sen jag gjorde Veckans topplista som Johannas Deckarhörna ordnar varje vecka. Denna vecka är temat Böcker som utspelar sig på sommaren. Ett perfekt tema i semestertider och hoppeligen varmare väder! Ser framemot att få massor av lästips.
 
1. Sommarboken av Tove Jansson 
2. De försvunna av Caroline Eriksson
 
3. Systrarna Tides sista sommar av Hannah Richell
 
4. Farlig midsommar av Tove Jansson
 
 
Alla dessa böcker utspelar sig helt eller delvis på sommaren, och de är alla riktigt bra! 

Kommentarer:


Boklysten:

De försvunna har jag läst. Tack för tips om de andra!

skriven


Klimakteriehaxan:

Bra att du tog med en annan av Tove Jansson, vi är många som nämner Sommarboken - den blev så väldigt självklar.

skriven


Mösstanten:

Tack för de somriga tipsen! Sommarboken har jag inte läst och farlig midsommar kanske. Om inte borde jag läsa båda.

skriven


Villa Frejas bokblogg:

Tack för tipsen. Jag har inte läst några i din lista.

skriven


Bokdamen:

Jag har inte läst någon av dessa, tack för tipsen!

skriven


Fialia:

Plöjer just nu Tove Janssons böcker och lyssnade passande nog på farlig midsommar just över midsommarhelgen. Underbart somrigt!

skriven


Hanneles bokparadis:

Tove är perfekt sommarläsning.

skriven


Åsa:

Jamen visst! Hur kunde jag missa De försvunna? Inte läst de övriga, tack för tips! :)

skriven


Monika:

Kanske är det allt du behöver veta är den enda jag har läst. Den gillade jag.

skriven


Sara Pepparkaka:

Jag borde ju egentligen läst Farlig midsommar förra helgen!

skriven


Lena:

Tack för jättetrevliga tips.

skriven


Cinnamon:

Har läst De försvunna och Kanske är det allt du behöver veta. Tack för tips!

skriven


Lottens bokblogg:

2 och 5 har jag ju läst. Att jag inte kom ihåg att de utspelade sig på sommaren!

skriven



Kommentera här: