S.E.C.R.E.T Revealed - L. Marie Adeline



Titel: Secret revealed
Språk: Engelska
Författare: L. Marie Adeline
Sidantal: 306
Format: Häftad
Utgiven: 2014
Handling: "S.E.C.R.E.T. Revealed" bares all--the final book in the hot erotic trilogy
The only thing that Cassie Robichaud has ever really wanted is Will Foret, the love of her life. But when Will discovers that Cassie is part of S.E.C.R.E.T., an underground group devoted to helping women experience their deepest sexual fantasies, Will breaks it off. Heartbroken, Cassie dries her tears and focuses on her work with helping the latest S.E.C.R.E.T. recruit, Solange Faraday. Cassie also reignites her relationship with sexy bad-boy Jesse, even though she knows he can never love her as deeply as Will did.
Meanwhile, beautiful, brilliant Solange, a local news anchor and divorced mom, has a great career but a wilting love life. She rekindles long-lost passions, going deeper and hotter than any other S.E.C.R.E.T. candidates before her. Can Solange find what her heart most desires? And when Will realizes he's made a tragic mistake, will Cassie be able to forgive him?"
 
Nu var den sista delen i S.e.c.r.e.t-trilogin läst. Jag har tyckt mycket om alla tre, men kanske minst om denna, även om den var den delen som behövdes, ett avslut. I första boken handlar det bara om Cassie, i andra om Cassie och Dauphine och nu i denna bok om Cassie och Solange. Det berättas turvist om dem båda. Det som jag tycker mycket om med böckerna är att man får följa just Cassie från början till slutet. Först som en osäker änka, till en självsäker rekryterare på S.e.c.r.e.t. Det finns finns både känslor, romantik och erotik i böckerna, allt passar bra in, utan att kännas klyschigt. En trilogi som fokuserar på att "hjälpa" kvinnor är något jag gillar, jämförelsevis med Fifty shades-trilogin som jag inte var speciellt förtjust i. Karaktärerna i denna bok är som i tidigare böckerna, trovärdiga. Ibland kändes kapitlen som handlade om Solange aningen tråkiga, jag ville mera veta hur det skulle gå för Cassie, och för Will förstås.
Jag rekommenderar inte börja läsa denna bok, utan läsa dem i kronologisk ordning, då förstår man allt hur S.e.c.r.e.t fungerar osv. Första två böckerna läste jag på svenska, men sista delen har inte getts ut på svenska, ganska irriterande, överästter man två första delarna kan man ju inte lämna den sista tycker jag. Jag har läst alla tre böckerna väldigt fort, kan inte sluta! Nu känns det nästan lite tomt. En bra trilogi!
 
Länkar:
Secret: det hemliga sällskapet
Secret: delade hemligheter
Secret Revealed



Kommentera här: