Städa bokhyllan

När ni nu läser rubriken så kanske ni tror att jag gett bort böcker för att städa hyllan? Nej då! Istället har jag torkat av alla hyllor och squeezat ihop raderna till dubbla rader så alla böcker skulle få plats i min enda stora hylla. Trodde inte det var möjligt men det gick, än så länge. När vi flyttar större ska jag ha en likadan till, det är en Ikea Liatorp, superstadiga tjocka hyllor.
 
 
Min "före" bild var lite dålig, knäppte den med Snapchat. Men iaf är resultatet bättre än jag trott! Sen var det ju det vanliga dilemmat med hur man ska sortera böckerna på hyllan. Nu staplade jag lite på känsla, sist hade jag pocketarna i färgordning. Mest serier fick få plats utåt, eller om jag hade många av samma författare (herregud hur många Kinsella jag har). Harry Potter-böckerna hade faktiskt inte varit på denna hylla förut, men det kändes fel, så nu fick de hedersplats. Nöjd!
 
Och på tal om Harry Potter, jag har inlett samlandet av Funko Pop figurer. Min första fick bli Hermione Granger, min favorit. Det finns så många jag vill ha.. Dumbledore, Harry, Ron, Cinderella, Belle, Törnrosa, alla från The Big Bang Theory...osv.


Kommentarer:


Vargnatts bokhylla:

Fint det blev! Det är bra med djupa hyllor så man kan ha dubbelt, har jag också :p

Svar: Tack! Trist me dubbla rader men i brist på utrymme får man göra så.. :,D
Sandra

skriven


Elina:

Jag är också tvungen att köra med dubbla rader. Jag kör med pocketar längst in och de större böckerna framför. Varje gång man ska organisera om bokhyllan ät det som att spela en omgång tetris

Svar: Det var definitivt tetris! Men fint när man får det att passa :)
Sandra

skriven


CissiG:

Bra med dubbelt MEN man ser ju inte de andra böckerna bakom. Det är nackdelen.
God fortsättning.
Kram Cissi

Svar: Det är definitivt trist, men snyggare än att stapla i högar och klämma in alla :(
Sandra

skriven


Amanda:

Åh vad fint det blev! Åh så himla drygt första gången man insåg att man var tvungen att ha dubbla rader... man vill ju inte egentligen.

Svar: Tack! Jag hatar dubbla rader men det är så skönt för ögat :D nästa gång man flyttar ska det finnas mycket rum så man kan ha många luftiga bokhyllor (säkert!)
Sandra

skriven


Tina:

Vad fint det blev! Det blir ett sånt himla stort projekt att organisera bokhyllan, haha.

Svar: Tack! Ja alltså det tog ju sin tid:) men en tråkig kväll och lite musik så...
Sandra

skriven


Elin - bokparadiset:

Blev ju superfint! Får du ju plats med lite fler böcker ;) Dessutom ser det ut som att du skulle kunna få plats med ett hyllplan till men vet inte om de går med Liatorp, men isf skulle du kunna köpa en väldans massa fler böcker, haha :)

Svar: Precis ;) det blev ett litet tomrum där! Dock vet man ju hu fort det fylls... Jag funderade också på det, men har för mig att man inte får köpa hyllplan "på lösvikt" :/
Sandra

skriven


Nilmas Bokhylla:

Oj, det var inte dåligt! Jag har egentligen tre bokhyllor men vi använder den tredje som filmhylla tills vi kommer på någon bättre förvaring till filmerna.

Svar: Jag har en liten bokhylla i sovrummet som har barnböcker, resten har jag här :) skulle gärna ha en till..
Sandra

skriven


Zelly:

Vad fint det blev :) Åh så fin hon är figuren :)

Svar: Tack! :)
Sandra

skriven


Helene:

Fint! ^^

Svar: Tack så mycket :)!
Sandra

skriven


Jamie - En blogg för bokugglor :

Vad fint det blev, och jättefin bokhylla också! :)

Svar: Oj tack så mycket! :)
Sandra

skriven


Lena C:

Så fint det blev och riktigt fin bokhylla den där Liatorp! :) Jag kör dubbla rader för mina svenska böcker för har bara en mindre bokhylla till dem. Tråkigt att ha så, men försöker ha mina lästa böcker på andra raden och olästa fram.

Svar: Den är väldigt stadig och inte alls så "spånskive-skranglig" som vissa Ikeas hyllor är. Jag borde ju ha gjort som du, satt mina oläsa längst fram, men nehe, i stunden tyckte jag serier var snyggare framåt ;) Nu får jag försöka fundera vilka jag har dit bakom...
Sandra

skriven


annamariaa:

Vackert! Det är både roligt och jobbigt att sortera bokhyllan. Kram på dig.

Svar: Så precis är det:) Kram!
Sandra

skriven



Kommentera här: