Det är inte jag, det är du - Mhairi McFarlane


Titel:
Der är inte jag, det är du
Författare: Mhairi McFarlane
Språk: Svenska
Sidantal: 494
Förlag: Harper Collins
Format: Pocket
Utgiven: 2014
Handling: "Så här gick det till: Jag friade. Paul sa ja. Sedan tog livet en helt annan vändning.
Delia Moss har en livsplan. Men när det går upp för henne att hennes blivande man ligger med en annan raseras den imponerande snabbt. Helt klart ett bekymmer. Hon måste återta kontrollen och göra sig själv till superhjälte i berättelsen om sitt eget liv."
 
Denna köpte jag på Adlibris sommarpocket-kampanj, utan att veta något om boken eller författaren, helt okänd mark. Jag kände att jag behövde något lättläst. Jag blev mycket positivt överraskad, då jag ibland tycker chic-lit är för förutsägbart och lite tråkigt. Boken hade roliga dialoger, ibland skrattade jag högt. Visst var den förutsägbar, men samtidigt såpass underhållande att jag kunde läsa många kapitel i ett sträck utan att bli rastlös. Jag kände mycket igen mig i huvudkaraktären Delia och älskade att läsa om London! Alla karaktärer var väldetaljerade, man kunde lätt få en bild av dem i sitt huvud som håller boken igenom, det gillar jag starkt.
 
Delias och Pauls äktenskap som kraschade totalt var något som berörde mig. Jag var så himla arg på Paul! Att hitta sig själv och vem man är efter ett 10 år längt förhållande är något jag tror många kan känna igen sig i. Delia packar sitt pick och pack och drar till London till hennes bästa vän Emma, där hon försöker starta om sitt liv igen.

Vill du ta en modern, lättsam och rolig chic-lit så ska du definitivt plocka upp denna. Jag har beställt en annan bok av författaren för att jag gillade språket!
 
Betyg.



Kategori: Bokrecensioner |
Taggar:
bokblogg, bokrecension, det är inte jag, det är du, mhairi mcfarlane, pocket, recension, Bokrecensioner
| Permalink
Kommentarer (1)

Kommentarer:


Vargnatts bokhylla:

Måste verkligen ta och läsa något av författaren snart, är jättenyfiken! :)

Svar: Nya generationens chic-lit :)
Sandra

skriven



Kommentera här: