The Fire Child - S.K. Tremayne

 
Titel: The Fire Child
Författare: S.K. Tremayne
Språk: Engelska
Sidantal: 389
Förlag: Harper Collins
Format: Inbunden
Utgiven: 2016
Handling: "When Rachel marries dark, handsome David, everything seems to fall into place. Swept from single life in London to the beautiful Carnhallow House in Cornwall, she gains wealth, love, and an affectionate stepson, Jamie.

But then Jamie’s behaviour changes, and Rachel’s perfect life begins to unravel. He makes disturbing predictions, claiming to be haunted by the spectre of his late mother – David’s previous wife. Is this Jamie’s way of punishing Rachel, or is he far more traumatized than she thought?

As Rachel starts digging into the past, she begins to grow suspicious of her husband. Why is he so reluctant to discuss Jamie’s outbursts? And what exactly happened to cause his ex-wife’s untimely death, less than two years ago? As summer slips away and December looms, Rachel begins to fear there might be truth in Jamie’s words:

‘You will be dead by Christmas.’
"
 
Istvillingar som jag läste förra året var en av mina absoluta favoritböcker, en sån som man sträckläser och inte kan lägga ifrån sig. Därav blev jag lycklig över författaren gett ut en ny bok i samma stil som den förra. The Fire Child utspelar sig i ett enormt hus i Cornwall med huvudkaraktären Rachel i fokus. Rachel levde ett mycket enkelt liv i London tills hon träffade David, som är mycket rik men lite komplicerad. Han har en son från tidigare, Jamie, som Rachel kommer bra överrens med. Eller?
 
Boken har alla rätta element, de som jag även älskade i förra boken. Gammalt, stort hus vid havet (lite känsla av slott snarare), en mystisk familj och märkliga händelser. Som läsare har man inte koll på vad som är inbillat, övernaturligt eller om det ens hänt. Boken ger läsaren "the creeps", definitivt, men upplösningen var inte nära på bra som den borde. Jag blev rentav lite besviken. Det byggdes upp mycket som i efterhand inte ens förklarades ordentligt. Dock älskar jag författarens sätt att skriva, så fler böcker tänker jag läsa om det utkommer!
 
Betyg:



Kommentera här: