Veckans topplista - v.9 2018 - Bokrea 2018

Johannas Deckarhörna arrangerar Veckans topplista i vanlig ordning. Denna vecka ska är temat Bokrea 2018! Eftersom jag bor i Finland beställer jag från Adlibris, så här kommer mina bästa tips från dem, både sådant jag läst och vill läsa (klicka på bilderna för att komma till Adlibris sida):
 
1. Nattfilm av Marisha Pessl
 
 
En riktigt, riktigt, bra thriller!
 
2. Legend av Marie Lu

 
Första delen i en dystopsik YA-trilogi som verkligen gick hem hos mig.
 
3. Hudhunger av Katarina Janouch
 
 
Ni som också bara skrattade åt Fifty Shades, läs denna istället.
 
4. Var är Audrey? av Sophie Kinsella
 
 
En YA-bok om social fobi, som ändå är lättläst trots tungt ämne.
 
5. Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart
 
 
Älskar Lockharts sätt att skriva och denna bok höll mig helt fången.
 
6. Som eld av Sara Lövestam
 
 
En fin ungdomsbok som utspelar sig i den svenska skärgården.
 
7. Ett vet jag säkert av Oprah Winfrey
 
 
En bok jag känner kan vara nitlott eller fullpott. I vilket fall som helst kan den vara tänkvärd.
 
8. Mitt (inte) så perfekta liv av Sophie Kinsella
 
 
För alla som gillar Kinsella!
 
9. Ett litet liv av Hanya Yanagihara
 
 
Tegelstenen alla pratar om, och hypear! Väldigt nyfiken på den.
 
10. I djupt vatten av Paula Hawkins
 
 
En bok jag länge fundera på efter att ha läst Kvinnan på tåget. Jag tror ändå jag väntar till den kommer i pocket.
 
Ytterligare kommer här lite tips på jättefina barnböcker att fynda på rean:
 
 
 
 
 

Kommentarer:


Mösstanten:

Oj, det var många tips! Tack för det. Ett litet liv ser jag överallt. Verkar intressant.

Svar: Varsågod! Den ser man definitivt överallt!
Sandra

skriven


Villa%252520Frejas%252520bokblogg:

Tack för många fina tips. En hel del av dem har jag läst.

Svar: Varsågod :)!
Sandra

skriven


Boklysten:

3 och 7 har jag läst. Tack för tips om de andra!

skriven


Monika:

Har bara läst Lockharts bok av dessa och den fångade mig inte riktigt lika mycket som den verkar ha gjort med andra, men visst är den bra :)

Svar: Tyckte bättre om Frankie och Fejk, men en stark fyra minns jag att jag gav åt Kanske är det allt du behöver veta :)
Sandra

skriven


Fialia:

Ja, Det finns så många bra barnböcker på rean! (Och andra böcker) Har funderat ett tag på att läsa just Nattfilm. Kanske skall passa på...

Svar: Rekommenderar Nattfilm! :)
Sandra

skriven


Mia%2520Eggimann:

Barnböcker kan man beställa hur många som helst fast jag är vuxen

skriven


violen:

Barnbokstipsen gillar jag verkligen. Även om jag inte har något barn i min närhet.

skriven


A ROOM OF MY OWN:

Ett litet liv kan jag verkligen rekommendera

skriven


Hanneles bokparadis:

fler än fem, inte läst dessa.

skriven


Carro:

Ja, många bra böcker du har hittat där! :)

skriven


Vargnatts bokhylla:

Många tips :D Nattfilm är verkligen bra!

skriven


[Anna]:

Legend är den enda som jag har läst men oj vad den var bra!! :)

skriven


Lena:

Tack för alla tips. Legend är den enda jag läst, men Nattfilm och Ett litet liv står och väntar i min olästhylla.

skriven


liza - iregnet:

Åh jag älskade Castor böckerna när jag var liten :)

skriven



Kommentera här: