Omläsning - något man gör för sällan

 
Jag läste om en bok i september, nämligen Mörkt motiv av Louise Penny som är första delen i deckarserien om kommissarie Gamache. Jag har recenserat den tidigare, 2015, så ingen ny recension kommer, mina åsikter om boken ändrade inte med omläsningen.
Wahlström och Widstrand gav ut de tre första böckerna i svensk översättning, sedan tog Modernista över. Så sent som förra året gav Modernista ut del 7 i serien, "En ljusets lek" och nu hoppas jag verkligen att fler kommer! På engelska kommer 14:nde boken ut i år.
 
Omläsning är något som sällan blir av, jag lyckas kanske med 1-2 böcker per år. Det är klart att lite av spänningen är försvunnen när man läser en bok för andra gången, men förvånansvärt mycket har man glömt, speciellt om det gått några år.

Kommentarer:


Scylla:

Jag håller med. Det finns så mycket jag vill läsa om. Men det är ju så mycket oläst jag vill läsa också. Kanske borde man ta ett sabatsår, leva på vatten och bröd och läsa, läsa, läsa

Svar: Har också massor av oläsa böcker och just därför blir det lätt att bortprioritera omläsning, men ibland är det faktiskt lönt :)
Sandra

skriven


Scylla:

"sabbatsår"

skriven



Kommentera här: