Utmaning - The Cookie Books

Jag blev utmanad av Vargnatts bokhylla att göra The Cookie Books! Tycker tags är roliga att göra, så här kommer mina svar:

The Rules
  • Other than linking to the person who tagged you (or where you just happened to stumble over the tag), it would be splendid if there is a link back to the original tag post.
  • Pick a book that corresponds to the cookie’s ‘theme’.
  • Have fun!
  • Tag 1-3 people.
THE COOKIE BOOKS

Chocolate Chip: A classic book that you love or really enjoyed

Anne på Grönkulla älskade jag!

Thin Mints: A fandom that you really want to ‘join’ AND/OR a hyped-up book you want to read

Nu står det helt stilla, men garanterat finns det någon.

Shortbread: An author you can’t get enough of
 
Louise Penny

Samoas/ Caramel DeLites: An emotional rollercoaster

En man som heter Ove var det ett tag sedan jag läste men minns att den passar bra in på beskrivningen av en emotinal rollercoaster.

Oreos: A book whose cover was better than the story OR vice versa, where the story was better than its cover

Hygge av Meik Wiking var en såå snygg bok, både utanpå och innanför, men själva innehållet nådde inte upp till samma höga nivå.

Tagalongs/Peanut Butter Patties: A book that wasn’t what you expected

Född fenomenal av Josephine Bornebusch läste jag för ett antal år sedan. Jag minns att jag tyckte den var jätterolig, det hade jag inte alls väntat mig. När skådisar skriver böcker är, åtminstone jag, lite skeptisk till en början, men Josephines bok var verkligen bra.

Snickerdoodles: A book you may never stop rereading/loving
 
Nemi-böckerna. Jag började läsa dem som ung tonåring och läser om nästan alla (13) böcker varje år. Hoppas att Kartago tänker ge ut en ny snart, det är tre år sedan sist vill jag minnas.

Cookie dough: A book that you are waiting for to be released

De förlorade orden av Robert Macfarlane som Modernista ska ge ut väntar jag på. Sedan väntar jag på två översättningar; Hannah Richells senaste och S.K. Tremaynes senaste bok!
 
Jag utmanar Zellys Bokhylla, Nellons bokblogg och Bokugglor att också göra tagen!


Kommentarer:


Vargnatts bokhylla:

Åh Nemi. Brukade läsa de tidningarna så mycket men det är länge sen nu. Borde göra det igen!

Svar: Det är bara så feelgood med Nemi:) Samlingsvolymerna betyder mest för mig av allt jag har i bokhyllan, de från början på 2000-talet börar bli slitna.
Sandra

skriven


Jamie :

Tack för taggen! :)

skriven



Kommentera här: