Harry Potter Spells Tag

Det var längesen jag gjorde en tag, så jag snodde en Harry Potter-tag från the amazing interwebz som cirkulerat här och där. Gör den ni också och länka i kommenterarna så får jag läsa era svar!

Flagrate-
Writing Charm

A book you found interesting but would like to rewrite.

Meddling Kids av Edgar Cantero ville jag verkligen älska. En sorts vuxen Scooby Doo, men tyvärr föll den platt för mig.

Alohomora-
Unlocking Charm

A first book in a series that got you hooked

Mörkt motiv av Louise Penny är precis sådär som jag vill att deckare ska vara; intelligenta, lite långsamma och mysiga men ändå intressanta och fängslande. Älskar serien om kommissarie Gamache!

Accio
Summoning Spell

A book that you wish you could have right now.

Annie on my mind av Nancy Garden läste jag som e-bok, och nu vill jag gärna ha den som fysisk bok också, tyckte den känns som en klassiker jag hellre har fysiskt!

Avada Kedavra
Killing Curse

A killer book…

Tio små negerpojkar (nuförtiden "Och så var de bara en") av Agatha Christie var i största hand en bok om döden, även om den inte var blodig och skräckinjagande. En efter en dör karaktärerna, tills bara en finns kvar.

Confundo
Confusion Charm

A book you found confusing.


Black Rabbit Hall av Eve Chase var enligt mig lite förvirrade och mycket som inte förklarades ordentligt.

Expecto Patronum
The Guarding Spell

Your Spirit Animal book.

Harry Potter och Fången från Azkaban innehåller både hippogriffer och enhörningar, definitivt djur som passar in på mig.

Expecto Patronum (again)
The Patronus Charm

Achildhood book connected to good memories.


Linneas årsbok av Lena Anderson och Christina Björk lånade jag ofta från biblioteket, minns hur jag tyckte den var superinspirerande.

Sectumsempra
Dark Curse

A dark, twisted book


Mörka platser av Gillian Flynn läste jag för ett bra tag sen, beskrivningen "dark" och "twisted" passar perfekt in på Flynns böcker.
 

Expelliarmus
Disarming Spell

A book that took you by surprise.

Kanske är det allt du behöver veta av E.Lockhart var överranskande bra skriven, och hade en del intressanta överraskningar i sig, som jag inte kunde förutspå.

Prior Incantatum
Reverse Spell

The last book you read


Mr. Mercedes av Stephen King hjälpte mig ur den värsta lässvackan nyligen!

Riddikulus
Boggart Banishing Spell

A funny book you’ve read


The Secret Dreamworld of a Shopaholic av Sophie Kinsella (samt uppföljaren) är en få böcker som verkligen fått mig att skratta.

Sonorus
Amplifying Charm

A book you think everyone should know about


Hemsökelsen på Hill House av Shirley Jackson är fenomenalt skriven.

Obliviate
Memory Charm

A book or spoiler you would like to forget having read


Omgiven av idioter av Thomas Eriksson kunde jag ha klarat mig utan.
 

Imperio
Controlling Curse

A book you had to read for school


Doften av vanilj av Liina Talvik minns jag att ha läst i slutet på lågstadiet (kanske?) men har tyvärr inget minne om innehållet längre.

Kommentarer:


Vargnatts bokhylla:

Meddling Kids vill jag också skriva om så den slutar hoppa mellan olika sätt att ha dialogerna!

Svar: Håller med!
Sandra

skriven



Kommentera här: