Ensamma hjärtan och hemlösa hundar - Lucy Dillon

 
Titel: Ensamma hjärtan och hemlösa hundar
Författare: Lucy Dillon
Språk: Svenska
Förlag: Bonnier Pocket
Sidantal: 453
Format: Pocket
ISBN: 9789174292107
Utgiven: 2011
Handling: "Rachel Fielding har på kort tid lyckats försnilla ett glamoröst jobb på en pr-firma, en attraktiv pojkvän och en chic våning i centrala London. Hon är trettionio år och framtiden ter sig tämligen osäker. Men en dag får hon ett oväntat besked. Hon har fått ärva sin mosters hus på landet, hennes bordercollie och ett hundstall fullt med herrelösa hundar.Med bävan flyttar Rachel dit men upptäcker att hon blir alltmer engagerad i sina fyrfota skyddslingar. Kanske beror det delvis på George, traktens buttre men rysligt attraktive veterinär ... Ensamstående tvåbarnsmamman Zoe kommer till Rachel för att lämna en liten valp för omplacering. Besöket resulterar i något helt annat än hon tänkt sig. Och Natalie lever i ett lyckligt men barnlöst äktenskap med Johnny. När Natalie förlorar jobbet bestämmer de sig för att tillfälligt ta hand om Bertie, en glupsk och egensinnig basset, vilket visar sig medföra en minst sagt överraskande förändring i deras liv …Ensamma hjärtan och hemlösa hundar och är en romantisk och varmt humoristisk berättelse om allt det man kan lära av människans bästa vän."

Min andra bok av Lucy Dillon läst! Jag minns att jag tyckte den föregående var helt okej, men inget enastående. Jag har hört så många som älskar Dillons böcker och jag har haft just denna bok länge i hyllan.
 
Rachel får ärva sin mosters hus på landet, och även mosterns företag som innefattar ett hundstall. Rachel ser inte sig som en person som varken är intresserad av landet eller hundar, men under tiden hon är där för att ordna alla arvs-ärenden hinner många saker hända. Ska hon sälja hundstallet?
Samtidigt får vi bekanta oss med Natalie och Zoe, som har sina egna berättelser, samtidigt som de knyts ihop med Rachels.

Feel good-genren har aldrig varit nån favorit hos mig, men jag förstår verkligen varför Dillon är så omtyckt som feel good-författare. Boken var kanske i tjockaste laget med sina 453 sidor, vissa partier blev lite tråkiga. Läsningen flöt trots det på riktigt bra och man behövde inte anstränga sig så mycket för att hänga med i handlingen. Jag älskade alla detaljer om hundar, som alltid få plats i hennes böcker. Teman som vänskap och kärlek berördes också, på det stora hela var det en helt okej bok!
 
Tidigare läst av författaren:
 
Finns på Adlibris och Bokus.
 
Betyg:

Kommentarer:


Vargnatts bokhylla:

Jag brukar tycka om hennes böcker eftersom de inte är för fluffiga! :)

skriven



Kommentera här: