Veckans topplista - vecka 7 - Alla hjärtans dag

 
Det var verkligen evigheter sedan jag gjorde Veckans topplista som Johannas Deckarhörna ordnar varje vecka! Temat för denna vecka är Alla hjärtans dag, så här kommer några riktigt bra böcker som innehåller kärlek.
 
 
1. Eleanor & Park läste jag för några år sedan, en fin historia om två unga människor som blir kära. Rainbow Rowell är som bekant väldigt duktig på att skildra trovärdiga karaktärer.
 
2. Jag ger dig solen av Jandy Nelson fick en full femma i betyg när jag läste den 2016, så bra!
 
3. Love, Simon av Becky Albertalli är både rolig och lite sötsliskig på samma gång.
 
4. Och så levde de lyckliga av Lucy Dillon får absolut vara med på listan, hennes feel-good romaner älskas av så många.
 

5. A winter flame av Milly Johnson läste jag för många år sedan, men minns den med värme. En vinter feel-good.
 
När jag plockade ihop listan märkte jag att jag väldigt sällan läser "kärleksböcker" faktiskt. Just nu håller jag på med Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon, en bok som garanterat skulle passa in på listan också. Jag har överlag inte varit något stort fan av just feel-good genren, men det är bra att varva olika sorters böcker ibland.

Kommentarer:


Mösstanten:

Fem kärleksböcker som jag inte har läst. Tack för tipsen!

skriven


Mösstanten:

Fem kärleksböcker som jag inte har läst. Tack för tipsen!

skriven


Vargnatts bokhylla:

Rowell och Dillon har jag läst och gillat :)

skriven


Evelina:

1,3 och 4 har jag läst, väldigt bra böcker! Jag har inte läst Jag ger dig solen, men däremot av Himlen börjar här av Nelson som jag tyckte var fantastisk.

skriven


Hanneles bokparadis:

Tack för mysiga tips!

skriven


Villa Frejas bokblogg:

Lucy Dillon har jag också med på min lista.

skriven


Josefin:

Rowell och Dillon har jag läst och jag älskade dem båda! :) Jag ger dig solen har jag inte läst men hört mycket bra om den.

skriven


Marie Eggimann:

Lucy Dillon funderar jag på att läsa, de verkar underhållande

skriven


Ugglanoboken:

Jag ger dig solen är jag nyfiken på.

skriven


Monika:

Jag ger dig solen och Och så levde de lyckliga har jag olästa i hyllan.

skriven


Lottens bokblogg:

Love Simon är jag nyfiken på. Men jag skulle tro vi ser filmen först.

skriven


A ROOM OF MY OWN:

har inte läst någon av dessa, men jag känner till dem

skriven


Boklysten:

Dillons bok är den enda jag läst. Tack för tips om de andra!

skriven


Books&Brunch:

Vilken fin blogg du har! Ny för mig! Eleanor&Park blev jag nyfiken på..

skriven


Åsa:

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar har jag läst, tyckte mycket om den!

skriven


Sara Pepparkaka:

Just det, jag tänkte läsa Jandy Nelsons bok men har glömt bort den.

skriven



Kommentera här: