Veckas topplista v.38 - Höstkänsla

Johannas deckarhörna ordnar varje vecka Veckans topplista med ett tema, denna vecka skall vi lista vår topp 5 böcker med höstkänsla. Hösten är min absoluta favoritårstid!
 
1. Mörkt motiv av Louise Penny, första delen i en mysig deckarserie som utspelar sig i den kanadensiska lilla byn Three Pines.
 
2. Sent i novemeber av  Tove Jansson, en höstmelankolisk bok (sista muminboken också om jag minns rätt).
 
3. Kvinnan i svart av Susan Hill, en klassisk spökhistoria med mycket höstkänsla.
 
4. Svara om du hör mig av Ninni Schulman, en svensk deckare som handlar om ett mord som berör ett jaktlag.
 
5. Istvillingar av S.K. Tremayne, en psykologisk thriller som utspelar sig största delen ute på en ö i Skottland, ruggigt och kallt! En av mina favoritböcker från 2015.


Kommentarer:


Evelina:

Istvillingar är jag riktigt nyfiken på!

Svar: Rekommenderar :)!
Sandra

skriven


Hanneles bokparadis:

Kvinna i svart tyckte jag om, kul med Tove!

Svar: Jag tar alltid min chans att nämna mumin :)
Sandra

skriven


Boklysten:

Istvillingar är den enda jag läst och den tyckte jag var bra.

Svar: Mysig och spännande minsann :)
Sandra

skriven


violen:

Här har jag läst alla utom den sista och kan intyga att de all har en riktigt höstlig känsla.

Svar: :) <3
Sandra

skriven


A ROOM OF MY OWN:

Schulman är jag jätteförtjust i. Sent i november tog jag inte med för att jag tänkte att då är det nog vinter. Kvinnan i svart gillade jag också. Louise Penny är lagom småtrevlig att läsa

Svar: Sant, den övergår nog mot vinter men tyckte "väldigt sen höst" räckte för temat :,DLouise Penny har jättemysiga deckare.
Sandra

skriven


[Anna]:

Vilka fina höstböcker du hittade! Svara om du hör mig är verkligen en höst bok :)

Svar: Tack så mycket <3
Sandra

skriven


maddes bokblogg:

Har läst de tre sista på din lista, riktigt bra!

Svar: <3
Sandra

skriven


Lena:

Kvinnan i svart är den enda av dina böcker som jag läst. Men nummer 4 och 5 står och väntar i min bokhylla.

Svar: Rekommenderar verkligen :)
Sandra

skriven


Marie Eggimann:

Hoppsan jag har läst alla utom den sista. Bra lista.

Svar: Om du gillar psykologiska thrillers rekommenderar jag Istvillingar :)
Sandra

skriven


Monika:

Ninni Schulmans serie måste jag fortsätta läsa, tyckte jättemycket om första boken.

Svar: Jag har hoppat omkring lite i den och skulle gärna kunna ta mig an de senaste :)
Sandra

skriven


Vargnatts bokhylla:

Har läst alla utom Schulmans bok men den serien vill jag fortsätta på :)

Svar: Riktigt bra serie är det. :)
Sandra

skriven


Sara Pepparkaka:

Sent i november tog jag med i min lista också.

Svar: Heja Mumin :)
Sandra

skriven


Bokdamen:

Istvillingar och Pennys bok har jag läst.

Svar: Riktigt bra! :)
Sandra

skriven


Johannas deckarhörna:

Fin höstlista du fick ihop! :)

Svar: Tack Johanna, det är roligt när du ordnar! <3
Sandra

skriven



Kommentera här: